O mnie

Mam na imię Sonia, urodziłam się na początku 1993 roku i mieszkam w Poznaniu.
Styczność z psami miałam od zawsze, ale od roku 2006 zaczęłam pomagać w hodowli psów rasowych. Jeździłam na wystawy, treningi, zawody, obozy i pomagałam w odchowaniu pierwszego miotu. Od 2007 roku pracowałam z własną suczką w typie labrador retrievera, Zmorą. Nauczyła mnie ona, razem z psami w hodowli, wiele o psach, ich zachowaniach, metodach uczenia i treningów. Zaczęłam pogłębiać swoją wiedzę i przy okazji coraz bardziej interesować się handlingiem oraz fotografią psów. W 2011 roku pierwszy raz wystawiłam psa dla kogoś spoza hodowli i tak się zaczęło..

Zmora odeszła 5 czerwca 2013 roku w wieku zaledwie 6 lat. Miałyśmy mieć przed sobą co najmniej drugie tyle życia i masę rzeczy do zrobienia. Dostałyśmy trzy miesiące od czasu diagnozy.

Zwykle staram się umówić z właścicielem psa, którego mam wystawiać co najmniej kilka razy przed wystawą by poznać się z psem. Z większością moich podopiecznych prowadzę regularne treningi (przed wystawą i co jakiś przypominające w czasie wolnym).
Zwykle pierwszy trening z psem traktuje zapoznawczo, gdzie obydwoje z właścicielem stwierdzamy czy współpraca ma sens - jeśli tak, to bierzemy się za treningi.
Jeśli jednak masz pewność, że Twój pies chętnie wystawi się z kompletnie obcą osobą, to nie ma problemu bym wystawiła psa poznanego już na wystawie.
Stawiam na więź z psem, którego wystawiam. Wspólnie spędzony czas, nie tylko na treningach, zacieśnia więzi między nami i sprawia, że pies bardziej mi ufa.
Lubię to, co robię i staram się robić to jak najlepiej.

Dlaczego "amatorski dog show handling"? Ponieważ nie mam na to papierka, nie mam rodzinnej tradycji kynologicznej z dziadków i rodziców, jestem samoukiem.

Rasy psów, z którymi ćwiczyłam i które wystawiałam:
I FCI
wilczak czechosłowacki
owczarek australijski
biały owczarek szwajcarski
polski owczarek nizinny
owczarek szetlandzki

II FCI
dobermann
nowofunland
cane corso 

berneński pies pasterski
dog niemiecki

III FCI
jack russel terrier

parson russel terrier
american staffordshire terrier
terrier szkocki
cairn terrier

IV FCI
jamnik standardowy długowłosy
jamnik króliczy długowłosy
jamnik miniaturowy długowłosy

V FCI
basenji
alaskan malamute

szpic miniaturowy
husky

VI FCI
beagle
rhodesian ridgeback

VII FCI
wyżeł niemiecki szorstkowłosy

wyżeł niemiecki krótkowlosy
wyżeł weimarski krótkowłosy
wyżeł węgierski krótkowłosy
bracco italiano
seter irlandzki

VIII FCI
labrador retriever

flat coated retriever

IX FCI

cavalier king charles spaniel
grzywacz chiński

buldog francuski 
 pudel standard
czin japoński 
boston terrier
mops

X FCI
Whippet
chart afgański
wilczarz irlandzki




  japan chin ca de bou
Moja fotografia: 
Facebook Fanpage
Strona 




Pozdrawiam i zapraszam do kontaktu,
Sonia Martyna Kokocińska